Op=Op Voordeelshop

OPDRACHTGEVER: Op=Op Voordeelshop
CONTACTPERSOON:
Bart van der Tuuk & Danny Assen

VRAAGSTELLING:
De groei van de succesvolle formule van Op=Op Voordeelshop was mede de aanleiding om naar een geautomatiseerd systeem te gaan zoeken voor werktijdregistratie en personeelsplanning in de winkels. Softbrick sloot nauw aan bij de eisen die Op=Op Voordeelshop aan een dergelijk systeem stelde.

OPLOSSING:
“Werktijdregistratie en personeelsplanning werd langzaamaan over de winkels uitgerold en de start van een stuk bewustwording bij de filiaal- en rayonmanager was een feit. Toen dit in 2013 en 2014 volledig volgens plan verliep, werd het tijd om de volgende stap te maken en fasegewijs het normeren en budgetteren te introduceren, om zodoende nog efficiënter en kostenbewust te kunnen plannen” vertelt Bart.

Danny vult aan: ” De eerste fase betrof de invoering van de urennormering. Tijdens deze fase hebben we 3 maanden pilot gedraaid in 3 winkels van klein, middel en groot formaat. Op basis hiervan hebben we de urennormering in kaart kunnen brengen en vervolgens uitgerold over 18 winkels waarmee we 16 weken hebben getest. Hieruit hebben we 4 typen normeringen kunnen herleiden die vervolgens concern-breed zijn uitgezet.

VOORDELEN:
“De voordelen die we als Op=Op Voordeelshop ervaren is dat het loonkostenpercentage relatief gezien is gedaald ten opzichte van de eerste loonperioden van 2016 en dat er naast een stuk bewustwording het leuk en prettig werken is met het systeem. Ook het live inzicht in de loonkosten, wordt ervaren als een belangrijk voordeel.”

Meer weten over onze Workforce Management Software oplossingen?